.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اطلس زبان و گويش مازندران تدوين مي‌شود

مدير پژوهشي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مازندران، از گردآوري و تدوين اطلس زبان و گويش اين استان خبر داد._

علي ماهفروزي، مدير پژوهشي ميراث فرهنگي مازندران با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: مطالعات براي تهيه اطلس زبان و گويش مازندران از چهار سال پيش آغاز و در اين راستا به گردآوري زبان و گويش‌هاي مازندراني پرداخته شده است.

وي افزود: اين پروژه مراحل پاياني خود را طي مي‌کند و بعد از انتشار مي‌تواند منبع جامع و كاملي براي زبان‌شناسان و گويش‌شناسان ايراني فراهم آورد.

مدير پژوهشي سازمان ميراث فرهنگي مازندران خاطرنشان كرد: تهيه اطلس زبان و گويش استان مازندران در قالب پروژه ملي انجام گرفته و تمام گويش‌هايي كه گاهي در زمان مهاجرت و كوچ شكل گرفته نيز در اين اطلس خواهد آمد.

وي افزود: گويش‌هاي مازندراني در پهنه فرهنگي در طالقان و شميرانات نيز مشاهده شده و در اين شهرستان‌ها مي‌بينيم كه زبان رايج آنها مازندراني است، همچنين در شهميرزاد و تنگه‌سر در استان سمنان نيز زبان مازندراني داريم و اين اطلس بايد در پهنه فرهنگي گردآيد.

اين پژوهشگر و محقق در ادامه گفت: 90 درصد گردآوري گويش‌هاي مازندراني انجام شده و اميدواريم اين اطلس به زودي بر اساس استانداردهاي بين‌المللي منتشر شود.

وي افزود: تمام گويش‌هاي مازندراني در استان مازندران گردآوري شده و تنها مناطق كوهستاني و منطقه‌هاي همجوار با استان، مانند قزوين، سمنان و تهران باقي‌مانده است كه اميدواريم با همكاري سازمان‌هاي مرتبط، بقيه گويش‌ها نيز گردآوري شود.

ماهفروزي تاکيد کرد: براي انتشار اطلس زبان و گويش مازندران، اعتبار و هزينه بالايي نياز است تا بتوان بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اين اطلس را به موقع منتشر كرد و در دسترس پژوهشگران قرار داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.